2014, ce mai ticluim?

Asa cum incurajez si pe altii sa faca, consider ca e momentul sa dau un exemplu si sa imi clarific incotro am de gand sa merg in anul ce tocmai a inceput. Si tot in acelasi spirit, sa comunic asta cat mai generos posibil pentru ca toti prietenii mei sa ma ajute sa merg in directia propusa. Exact cum au facut-o si pana acum, motiv pentru care le multumesc (inclusiv anticipat).

Scopul meu profesional in 2014 este sa continui sa construiesc pe fundatia turnata in 2013 adica sa inspir comunitatea de medici din Romania sa isi construiasca constient, consecvent si consistent un brand profesional autentic si de durata.

In plus fata de efortul de constientizare depus in 2013 prin publicarea cartii „Cine esti tu, doctore?” impreuna cu prietenul meu Olivian Breda, imi voi indrepta atentia catre doua teme suplimentare:

  • comunicarea de continut si motivatie medicala (schimbare!) prin intermediul prezentarilor in public si
  • comunicarea cu pacientul in contextul social, economic si informational modern.

Cum voi face asta?

1. Convingerea medicilor sa isi construiasca brandul de doctor:

  • Continuarea eforturilor de promovare a cartii „Cine esti tu, doctore?” Primul tiraj de 3000 de carti  a fost practic epuizat, noi ne dorim sa mai tiparim inca 2000 de exemplare pentru a ajunge la cei 5000 de doctori asa cum ne-am propus. In efortul nostru de anul trecut am fost ajutati de companii care activeaza in domeniul sanatatii, de societati profesionale medicale si de medici sau alti profesionisti entuziasti sa ne atingem obiectivul. Apreciem in continuare pe cei care ne dau idei si ne sprijina sprijina in a ne atinge aceste obiective ambitioase.
  • Selectarea a 10 societati profesionale medicale (inclusiv cele cu care am derulat deja proiecte in comun) si colaborarea cu acestea in vederea promovarii ideilor noastre cu ocazia evenimentelor proprii.
  • Derularea programului initiat in decembrie 2013 numit provizoriu „Lideri 2020”. Este vorba despre un program derulat impreuna cu Houston NPA dedicat medicilor care cred ca pot influenta intr-o mare masura propria devenire si care cred ca au de spus ceva in comunitatea profesionala in care activeaza. Acestia isi vor stabili obiective personale si vor lucra intr-un grup cu alti 10-15 medici de specialitati diferite pe parcursul unui an intreg la atingerea acestora. Noi vom oferi intregul sprijin formator (non-medical) si cadrul pentru incubarea si dezvoltarea propriilor idei si obiective. Daca stiti un medic dornic sa faca ceva ca sa isi creeze locul sau frumos si cald sub soare ne poate contacta.

2. Prezentari in public

  • Proiectul editorial al anului 2014 va fi o carte ce va incuraja medici care au ceva de spus sa iasa in fata si sa prezinte colegilor lor sau pacientilor ideile lor despre schimbare despre medicina pe care ei o iubesc. Va fi o carte care va face viata medicilor ce asculta prezentari putin mai frumoasa si mai plina de sens. Am inceput sa scriu la ea, va iesi la lumina in trimestrul al doilea al anului.
  • Planuiesc sa pot oferi o sesiune de 2-3 ore dedicata prezentatorilor de la congrese in preziua evenimentelor organizate de societatile partener mentionate mai sus.

3. Comunicarea medic-pacient:

  • Este urmatoare prioritate dupa lansarea cartii despre vorbitul in public pe teme de sanatate. Sunt in faza de documentare pentru acest proiect care se va concretiza intr-un termen mediu tot intr-o carte. Sunt multe discutii, atat aici cat si la nivel global despre modul cum avansul tehnologic si sistemele de sanatate au amprentat felul in care se face medicina in secolul XXI. Sunt realitati mai putin placute si multe intrebari fara raspuns dar sunt solutii si teorii curajoase care asteapta sa fie aranjate si prezentate spre dezbatere medicilor.
  • Intre timp, voi lucra la un proiect concret pe acesta tema pentru a valida teoriile intalnite.
  • Voi oferi cursuri de scurta durata pe teme legate de comunicarea cu pacientul asa cum a fost cel legat de cresterea aderentei la tratament din cadrul Congresului Societatii romane de dermatologie.

Alte piste convergente:

  • Vom continua (impreuna cu Olivian) intretinerea acestui blog la standardul cunoscut.
  • Vom reduce putin efortul de intretinere a paginii Facebook dar vom cauta o alternativa de comunicare care sa suplineasca locul lasat ceva mai gol.
  • Voi continua parteneriate cu companii furnizoare de solutii de sanatate in masura in care eforturile derulate impreuna contribuie la scopul mentionat mai sus.
  • Voi explora si alte medii de comunicare a ideilor noastre.

 

 

Nicolae-Iordache Iordache (341 Posts)

Nicolae-Iordache IORDACHE este deopotrivă consultant, trainer și coach, vorbitor și autor. Absolvent al Facultății de Medicină din cadrul UMF “Carol Davila” din București în 1995, și-a completat studiile cu un program MBA oferit de Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, SUA & CEU Budapesta, absolvit în 2002. Nu a practicat medicina niciodată, însă pe întregul parcurs al carierei a fost foarte aproape de medici. Și-a început activitatea profesională la Service Civil International – România -, însă cea mai mare parte a carierei și-a desfășurat-o în diferite funcțiuni de management domestice și internaționale a două companii farmaceutice - Richter Gedeon și Novartis. A publicat cărțile Cine ești tu, doctore?, primul ghid românesc pentru construcția brandului de doctor publicat în 2013 împreună cu Olivian Breda, si RePrezintă!-De ce și cum să îmbrățișezi discursul schimbării în sănătate. Pe lângă acestea, el mai îngrijește și blogul www.cetd.ro, dedicat educației non-curriculare pentru medici.


Trimite comentariu